المصادر والمراجع
أولًا: باللغة العربية
1- إدارة المرور بمديرية أمن الإسکندرية: أعداد المرکبات في محافظة الاسکندرية لعام 2018، بيانات غير منشورة.
2- الجهاز المرکزي للتعبئة العامة والإحصاء: أعداد السکان وخصائصهم الاجتماعية في أحياء مدينة الإسکندرية لعامي 2006، 2016.
3- الهيئة العامة للتخطيط العمراني (2017): الرؤية المستقبلية والمشروعات الداعمة لتنمية محافظة الإسکندرية، القاهرة.
4- بولقواس، إبتسام (2014): تقنية نظم النقل الذکية کاستراتيجية لتطوير قطاع النقل، مجلة رؤى اقتصادية، کلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة الوادي، العدد 6، يونيو، الجزائر.
5- سنداراراجان، أرون، هلال، رضا محمد (2017): رأسمالية الجماهير: لماذا تصاعدت أنماط اقتصاد المشارکة في العالم، مجلة الاستقلال، مرکز الاستقلال للدراسات الاستراتيجية والاستشارات، العدد 8، يوليو، مصر.
6- عبد العزيز، سارة (2017) تنامى اقتصاد المشارکة عبر المنصات الرقمية Gig Economy، تحليلات المستقبل، اتجاهات الأحداث، العدد 19، يناير.
7- عبده، سعيد (2007): جغرافية النقل مغزاها ومرماها، مکتبة الأنجلو المصرية، القاهرة.
8- مديرية الطرق والنقل: أطوال الطرق المرصوفة في أحياء محافظة الإسکندرية لعام 2018، بيانات غير منشورة.
9- معهد التخطيط القومي والبرنامج الإنمائي للأمم المتحدة (2010): تقرير التنمية البشرية في مصر، القاهرة.
ثانيًا: باللغة الانجليزية
2- Brazil, N., and Kirk, D. S., (2016): Uber and Metropolitan Traffic Fatalities in the United States, American Journal of Epidemiology, Vol.184 (3):192–198, accepted for publication May 24.
3- Chu, Yuet, (2015):Is ride-sharing really as novel as it claims -Understanding Uber and its supply-side impacts in New Zealand, MMBA 532 Business Research Project, School of Management, Victoria University of Wellington, October.
4- Diega G.N.L., Jacovella, L., (2016): Uber Trust: How Uber Represents Itself to Its Customers Through its Legal and Non-Legal Documents, J Civil Legal Sci 5: 199. doi:10.4172/2169-0170.1000199.
5- Feeney, M., (2015): Is Ridesharing Safe? Policy analysis, CATO Institute, January 27, Number 767.
6- Horan, Hubert,(2017): Will The Growth of Uber Increase Economic Welfare?, Transportation Law Journal, Vol. 44:33.
7- Kitchel S. A., (2017): The Uber effect: Transportation network companies impact automotive fuel consumption, Master’s Thesis, Faculty of the Graduate School of Arts and Sciences of Georgetown University, April, Washington, DC.
8- Mckenzie, G., and Baez, C., (2016): Uber vs. Taxis: Event detection and differention in New York City, International Conference on GIScience short paper proceedings, 1(1).
9- Mittendorf, C., (2017): The Implications of Trust in the Sharing Economy–An Empirical Analysis of Uber, Proceedings of the 50th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), URI: http://hdl.handle.net/10125/41866.
10-Natyari, S. G., and Pradana, M., (2016):Determinants Forming Uber Consumers’ Preferences in Bandung City, Indonesia, International Journal of Emerging Technologies in Engineering Research(IJETER),Volume 4, Issue 12, December,
www.ijeter.everscience.org.
11-Nurhidayah, F., & Alkarim, F., (2017): Domination of transportation network companies (TNCs) in Indonesia: an Indonesian case, international Journal of Business, Economics and Law, Vol. 12, Issue 3 (April).
12-Rayle, L., et al., (2016): Just A Better Taxi? A survey-Based comparison of taxi, transit, and Ride sourcing services in San Francisco, transport policy,45,
www.elsevier.com/locate/trampol.
13-Rizk, Nagla,(2017): A Glimpse into the Sharing Economy: An Analysis of Uber Driver-Partners in Egypt, February 22, 2017, Electronic copy available at:
https://ssrn.com/abstract=2946083.